top of page

HERE'S THE PROOF: The CCP Controls American Mainstream Media

China Daily, a Chinese state-run media outlet, is currently paying multiple U.S. news agencies millions of dollars to publish Chicom propaganda.

According to Justice Department documents, Time magazine, the Los Angeles Times, Chicago Tribune, and Foreign Policy magazine are all currently receiving money from the Chinese outlet.

For example, as part of a $700,000 advertising campaign paid for by China Daily, Time published 75 online articles from the outletin the past year.

The lucrative deal resulted in Time posting content promoting a Chinese drone maker that provided products to surveil Uyghurs being held captive, an article promoting China’s five-year plan, and several other pro-China pieces.

However, unlike The Wall Street Journal who once took money from China Daily, Time magazine failed to disclose the fact that the outlet is funded by the Chinese government. In the past six months, China Daily increased its advertising spending by over one million dollars.

13 views0 comments

Recent Posts

See All



bottom of page